• Kansi
  • Sisällysluettelo

Uutta LOPSia rakentamassa

Lukioiden kehittämisverkoston julkaisu #2
cover

Sisällysluettelo

Uutta LOPSia rakentamassa

Lukioiden kehittämisverkoston julkaisu #2

EsipuhePetri Lehikoinen, Opetushallitusorder-1 parity-odd

Esipuhe

Petri Lehikoinen, Opetushallitus

Esipuhe

Petri Lehikoinen, Opetushallitus

Esipuhe

Petri Lehikoinen, Opetushallitus

Esipuhe

1. Laaja-alainen osaaminenorder-2 parity-even

1. Laaja-alainen osaaminen

1. Laaja-alainen osaaminen

1. Laaja-alainen osaaminen

1. Laaja-alainen osaaminen

Laaja-alainen osaaminen kuvin ja sanoinPaula Mattila ja Anjuli Korhonen, Opetushallitusorder-3 parity-odd

Laaja-alainen osaaminen kuvin ja sanoin

Paula Mattila ja Anjuli Korhonen, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen kuvin ja sanoin

Paula Mattila ja Anjuli Korhonen, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen kuvin ja sanoin

Paula Mattila ja Anjuli Korhonen, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen kuvin ja sanoin

Laaja-alainen osaaminen osana opintojakson arviointia Anjuli Korhonen ja Paula Mattila, Opetushallitusorder-4 parity-even

Laaja-alainen osaaminen osana opintojakson arviointia 

Anjuli Korhonen ja Paula Mattila, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen osana opintojakson arviointia 

Anjuli Korhonen ja Paula Mattila, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen osana opintojakson arviointia 

Anjuli Korhonen ja Paula Mattila, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen osana opintojakson arviointia 

Laaja-alainen osaaminen ja sen arviointi oppiaineita yhdistävissä opintojaksoissaTeijo Koljonen, Kati Mikkola ja Hanna Pohjonen, Opetushallitusorder-5 parity-odd

Laaja-alainen osaaminen ja sen arviointi oppiaineita yhdistävissä opintojaksoissa

Teijo Koljonen, Kati Mikkola ja Hanna Pohjonen, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen ja sen arviointi oppiaineita yhdistävissä opintojaksoissa

Teijo Koljonen, Kati Mikkola ja Hanna Pohjonen, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen ja sen arviointi oppiaineita yhdistävissä opintojaksoissa

Teijo Koljonen, Kati Mikkola ja Hanna Pohjonen, Opetushallitus

Laaja-alainen osaaminen ja sen arviointi oppiaineita yhdistävissä opintojaksoissa

Kyrkslätts gymnasium och de mångsidiga kompetensernaMikael Eriksson, Kyrkslätts gymnasiumorder-6 parity-even

Kyrkslätts gymnasium och de mångsidiga kompetenserna

Mikael Eriksson, Kyrkslätts gymnasium

Kyrkslätts gymnasium och de mångsidiga kompetenserna

Mikael Eriksson, Kyrkslätts gymnasium

Kyrkslätts gymnasium och de mångsidiga kompetenserna

Mikael Eriksson, Kyrkslätts gymnasium

Kyrkslätts gymnasium och de mångsidiga kompetenserna

2. Hyvinvointiorder-7 parity-odd

2. Hyvinvointi

2. Hyvinvointi

2. Hyvinvointi

2. Hyvinvointi

Hyvinvointiohjaaja lisää liikettä Lappeenrannan lukioissaKaroliina Ahtiainen, Lappeenrannan lukioiden hyvinvointiohjaajaorder-8 parity-even

Hyvinvointiohjaaja lisää liikettä Lappeenrannan lukioissa

Karoliina Ahtiainen, Lappeenrannan lukioiden hyvinvointiohjaaja

Hyvinvointiohjaaja lisää liikettä Lappeenrannan lukioissa

Karoliina Ahtiainen, Lappeenrannan lukioiden hyvinvointiohjaaja

Hyvinvointiohjaaja lisää liikettä Lappeenrannan lukioissa

Karoliina Ahtiainen, Lappeenrannan lukioiden hyvinvointiohjaaja

Hyvinvointiohjaaja lisää liikettä Lappeenrannan lukioissa

Yhteisöllisyyden parantaminen Schildtin lukiossaHeidi Halkomäki ja Mirella Blombergorder-9 parity-odd

Yhteisöllisyyden parantaminen Schildtin lukiossa

Heidi Halkomäki ja Mirella Blomberg

Yhteisöllisyyden parantaminen Schildtin lukiossa

Heidi Halkomäki ja Mirella Blomberg

Yhteisöllisyyden parantaminen Schildtin lukiossa

Heidi Halkomäki ja Mirella Blomberg

Yhteisöllisyyden parantaminen Schildtin lukiossa

Kieliprofiili vahvistaa osaamista ja hyvinvointiaKaroliina Inha, LUKKI-verkosto ja Anu Halvari, Opetushallitusorder-10 parity-even

Kieliprofiili vahvistaa osaamista ja hyvinvointia

Karoliina Inha, LUKKI-verkosto ja Anu Halvari, Opetushallitus

Kieliprofiili vahvistaa osaamista ja hyvinvointia

Karoliina Inha, LUKKI-verkosto ja Anu Halvari, Opetushallitus

Kieliprofiili vahvistaa osaamista ja hyvinvointia

Karoliina Inha, LUKKI-verkosto ja Anu Halvari, Opetushallitus

Kieliprofiili vahvistaa osaamista ja hyvinvointia

Virtuaaliluontoluokka edistämässä hyvinvointia lukiossaMinna Ursin ja Annukka Juutinenorder-11 parity-odd

Virtuaaliluontoluokka edistämässä hyvinvointia lukiossa

Minna Ursin ja Annukka Juutinen

Virtuaaliluontoluokka edistämässä hyvinvointia lukiossa

Minna Ursin ja Annukka Juutinen

Virtuaaliluontoluokka edistämässä hyvinvointia lukiossa

Minna Ursin ja Annukka Juutinen

Virtuaaliluontoluokka edistämässä hyvinvointia lukiossa

Studera starkt – Livsglädje och resurser för gymnasiestuderandeÅse Fagerlund, Folkhälsans forskningscentrumorder-12 parity-even

Studera starkt – Livsglädje och resurser för gymnasiestuderande

Åse Fagerlund, Folkhälsans forskningscentrum

Studera starkt – Livsglädje och resurser för gymnasiestuderande

Åse Fagerlund, Folkhälsans forskningscentrum

Studera starkt – Livsglädje och resurser för gymnasiestuderande

Åse Fagerlund, Folkhälsans forskningscentrum

Studera starkt – Livsglädje och resurser för gymnasiestuderande

Osallisuutta ja hyvinvointia HuittisissaTimo Mäkinen, Lauttakylän lukioorder-13 parity-odd

Osallisuutta ja hyvinvointia Huittisissa

Timo Mäkinen, Lauttakylän lukio

Osallisuutta ja hyvinvointia Huittisissa

Timo Mäkinen, Lauttakylän lukio

Osallisuutta ja hyvinvointia Huittisissa

Timo Mäkinen, Lauttakylän lukio

Osallisuutta ja hyvinvointia Huittisissa

Idemo vid Vasa övningsskolas gymnasiumAnders Franzén, projektuvecklare Idemoorder-14 parity-even

Idemo vid Vasa övningsskolas gymnasium

Anders Franzén, projektuvecklare Idemo

Idemo vid Vasa övningsskolas gymnasium

Anders Franzén, projektuvecklare Idemo

Idemo vid Vasa övningsskolas gymnasium

Anders Franzén, projektuvecklare Idemo

Idemo vid Vasa övningsskolas gymnasium

SchoolDayn hyvinvointisovelluksen käyttö Kuopion lukiokoulutuksessaJukka Sormunen, Kuopion lukiokoulutusorder-15 parity-odd

SchoolDayn hyvinvointisovelluksen käyttö Kuopion lukiokoulutuksessa

Jukka Sormunen, Kuopion lukiokoulutus

SchoolDayn hyvinvointisovelluksen käyttö Kuopion lukiokoulutuksessa

Jukka Sormunen, Kuopion lukiokoulutus

SchoolDayn hyvinvointisovelluksen käyttö Kuopion lukiokoulutuksessa

Jukka Sormunen, Kuopion lukiokoulutus

SchoolDayn hyvinvointisovelluksen käyttö Kuopion lukiokoulutuksessa

3. Opettajien ja oppiaineiden yhteistyöorder-16 parity-even

3. Opettajien ja oppiaineiden yhteistyö

3. Opettajien ja oppiaineiden yhteistyö

3. Opettajien ja oppiaineiden yhteistyö

3. Opettajien ja oppiaineiden yhteistyö

Yhteisopettajuutta ja laajoja opintokokonaisuuksia Kuopion Lyseon lukiossaSamuli Laitinen, Kuopion Lyseon lukioorder-17 parity-odd

Yhteisopettajuutta ja laajoja opintokokonaisuuksia Kuopion Lyseon lukiossa

Samuli Laitinen, Kuopion Lyseon lukio

Yhteisopettajuutta ja laajoja opintokokonaisuuksia Kuopion Lyseon lukiossa

Samuli Laitinen, Kuopion Lyseon lukio

Yhteisopettajuutta ja laajoja opintokokonaisuuksia Kuopion Lyseon lukiossa

Samuli Laitinen, Kuopion Lyseon lukio

Yhteisopettajuutta ja laajoja opintokokonaisuuksia Kuopion Lyseon lukiossa

LIITE: ÄI09-kurssin ennakkokysely opiskelijoille Historia ja maantiede sopivat hyvin yhteenLaura Okkonen ja Miika Raudaskoski, Kuopion Lyseon lukioorder-18 parity-even

Historia ja maantiede sopivat hyvin yhteen

Laura Okkonen ja Miika Raudaskoski, Kuopion Lyseon lukio

Historia ja maantiede sopivat hyvin yhteen

Laura Okkonen ja Miika Raudaskoski, Kuopion Lyseon lukio

Historia ja maantiede sopivat hyvin yhteen

Laura Okkonen ja Miika Raudaskoski, Kuopion Lyseon lukio

Historia ja maantiede sopivat hyvin yhteen

Tuplaäikkäkokeilu – kaksi kurssia yksi kokonaisuusPäivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukioorder-19 parity-odd

Tuplaäikkäkokeilu – kaksi kurssia yksi kokonaisuus

Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio

Tuplaäikkäkokeilu – kaksi kurssia yksi kokonaisuus

Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio

Tuplaäikkäkokeilu – kaksi kurssia yksi kokonaisuus

Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio

Tuplaäikkäkokeilu – kaksi kurssia yksi kokonaisuus

Tuplaäikkäkokeilu – Kurssiohjelma Yhteisopettajuutta lukion matematiikan kursseillaMiia-Maarit Saarelainen, Kuopion Lyseon lukioorder-20 parity-even

Yhteisopettajuutta lukion matematiikan kursseilla

Miia-Maarit Saarelainen, Kuopion Lyseon lukio

Yhteisopettajuutta lukion matematiikan kursseilla

Miia-Maarit Saarelainen, Kuopion Lyseon lukio

Yhteisopettajuutta lukion matematiikan kursseilla

Miia-Maarit Saarelainen, Kuopion Lyseon lukio

Yhteisopettajuutta lukion matematiikan kursseilla

yhteisopettajuus-matikka-pdf Kokemuksia yhteisopettajuudestaAino Apilo ja Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukioorder-21 parity-odd

Kokemuksia yhteisopettajuudesta

Aino Apilo ja Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio

Kokemuksia yhteisopettajuudesta

Aino Apilo ja Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio

Kokemuksia yhteisopettajuudesta

Aino Apilo ja Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio

Kokemuksia yhteisopettajuudesta

Kaupunkisuunnittelua lukiossaSointu Rautiola ja Tuula Muhonen, Seinäjoen lukioorder-22 parity-even

Kaupunkisuunnittelua lukiossa

Sointu Rautiola ja Tuula Muhonen, Seinäjoen lukio

Kaupunkisuunnittelua lukiossa

Sointu Rautiola ja Tuula Muhonen, Seinäjoen lukio

Kaupunkisuunnittelua lukiossa

Sointu Rautiola ja Tuula Muhonen, Seinäjoen lukio

Kaupunkisuunnittelua lukiossa

4. Korkeakouluyhteistyö ja kansainvälisyysorder-23 parity-odd

4. Korkeakouluyhteistyö ja kansainvälisyys

4. Korkeakouluyhteistyö ja kansainvälisyys

4. Korkeakouluyhteistyö ja kansainvälisyys

4. Korkeakouluyhteistyö ja kansainvälisyys

Robotiikkaa, ohjelmointia ja projektioppimista Lyseonpuiston lukion korkeakouluyhteistyössäAnna-Maija Partanen, Lapin yliopisto ja Anu Turunen, Lyseonpuiston lukioorder-24 parity-even

Robotiikkaa, ohjelmointia ja projektioppimista Lyseonpuiston lukion korkeakouluyhteistyössä

Anna-Maija Partanen, Lapin yliopisto ja Anu Turunen, Lyseonpuiston lukio

Robotiikkaa, ohjelmointia ja projektioppimista Lyseonpuiston lukion korkeakouluyhteistyössä

Anna-Maija Partanen, Lapin yliopisto ja Anu Turunen, Lyseonpuiston lukio

Robotiikkaa, ohjelmointia ja projektioppimista Lyseonpuiston lukion korkeakouluyhteistyössä

Anna-Maija Partanen, Lapin yliopisto ja Anu Turunen, Lyseonpuiston lukio

Robotiikkaa, ohjelmointia ja projektioppimista Lyseonpuiston lukion korkeakouluyhteistyössä

Kansainvälisyys LOPSin ytimessäPaula Mattila, Opetushallitusorder-25 parity-odd

Kansainvälisyys LOPSin ytimessä

Paula Mattila, Opetushallitus

Kansainvälisyys LOPSin ytimessä

Paula Mattila, Opetushallitus

Kansainvälisyys LOPSin ytimessä

Paula Mattila, Opetushallitus

Kansainvälisyys LOPSin ytimessä

Mahdollisuus kansainvälistyäTeijo Päkkilä, Seinäjoen lukioorder-26 parity-even

Mahdollisuus kansainvälistyä

Teijo Päkkilä, Seinäjoen lukio

Mahdollisuus kansainvälistyä

Teijo Päkkilä, Seinäjoen lukio

Mahdollisuus kansainvälistyä

Teijo Päkkilä, Seinäjoen lukio

Mahdollisuus kansainvälistyä

Julkaisun tiedot© Tekijät ja Opetushallitusorder-27 parity-odd

Julkaisun tiedot

© Tekijät ja Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Tekijät ja Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Tekijät ja Opetushallitus

Julkaisun tiedot